Franczyzobiorca dobrze zmotywowany – sieć 5.10.15 cz.2
29 Lis 2018

Franczyzobiorca dobrze zmotywowany – sieć 5.10.15 cz.2

Post by Redaktor

Franczyza nakręca sprzedaż

Wdrożenie nowej strategii rozwoju to wyzwanie dla menedżerów sieci.

– Obecnie posiadamy już ponad 190 sklepów. W samej Warszawie mamy 13 punktów. Kiedy patrzymy na mapę kraju to trudno jest znaleźć większy region, w którym nas nie ma. Dzięki wejściu w model franczyzowy możemy szybko i precyzyjnie rozwijać sieć tam, gdzie do tej pory nas nie było, czyli w miejscowościach między 15 tys. a 50 tysięcy mieszkańców – mówi Marek Czupryna.

Placówki franczyzowe 5.10.15 działają od 2008 roku.

– Otwieramy sklepy w formacie agencyjnym. Co jest warte podkreślenia, franczyzobiorca nie musi inwestować w towar. To bardzo ważne w obecnej sytuacji rynkowej. Takie podejście umożliwia nam pełne zaangażowanie centralnych narzędzi analitycznych, natychmiastową reakcję całej sieci a z drugiej strony uwalnia naszego pantera od całego ryzyka związanego z zarządzaniem towarem – zaznacza prezes. skojarzenie z tytułem popularnego w latach 80. i 90. ubiegłego wieku telewizyjnego programu dla dzieci.

Walka na marże

Eksperci branży odzieżowej uważają, że rynek nie jest dziś łatwy. Kiedyś sezon wiosenno-letni zaczynał się na przełomie lutego i marca. Obecnie pierwsze modele z kolekcji wiosennej pojawiają się w połowie stycznia. Po drugie, wyprzedaże zaczynają się wcześniej, trwają dłużej, ale nie osiągają takich poziomów sprzedażowych, jak kiedyś. Firmy pilnują marż. Na dodatek klient coraz więcej wymaga i oczekuje, że będzie kupował taniej. Stał się łowcą – nie czeka biernie na wyprzedaż, ale aktywnie poszukuje wszelkich promocji cenowych.

– Bardzo ważna jest obserwacja konkurencji, a w relacjach z franczyzobiorcami zrozumienie ich potrzeb – zawsze staramy się myśleć o biznesie biorcy, jak o własnym biznesie – mówi Marek Czupryna.

Na dobre i na złe

Według menedżerów 5.10.15, w systemie franczyzowym kluczowa jest współodpowiedzialność.

– Lokal, którym dysponuje fanczyzobiorca licencji musi zyskać naszą akceptację – analizujemy i doradzamy przy wyborze lokalizacji. Jeśli na przykład kwota czynszu jest za wysoka, to mówimy otwarcie, że nasz biznes w tym miejscu się nie opłaca. Czasem odmawiamy kandydatom, jeśli sami nie jesteśmy przekonani o powodzeniu ich biznesu w danej lokalizacji. Zawsze jednak staramy się razem z nimi znaleźć nową powierzchnię spełniającą wspólne oczekiwania -mówi prezes. – Nie jesteśmy skostniałą korporacją, która sztampowo podchodzi do relacji z partnerami. Tworzymy firmę, która jest otwarta na nowe rozwiązania.

Takie podejście, zdaniem menedżerów, przynosi konkretne owoce w postaci lojalnych partnerów – takich, którzy otwierają kolejne sklepy i będą z firmą przez kolejne lata.

Aneta Wieczorek-Hodyra

1 Comments

Franczyzobiorca dobrze zmotywowany – sieć 5.10.15 cz.1 – PK-PLESZEW.PL – Portal ogólnotematyczny 29 listopada 2018 at 17:28 -

[…] Czytaj dalej: http://pk-pleszew.com.pl/franczyzobiorca-dobrze-zmotywowany-siec-5-10-15-cz-2/ […]

Leave a Comment